ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

אחד הנושאים החשובים ביותר בעולם התעסוקה הוא ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה.

הפרשת פנסיה לעובד או עובדת זה על פי חוק! 

המעסיקים אחראים על תשלומי התעסוקה לעובדים שכולם בין היתר את משכורת העובד וכן את תשלומי הפנסיה, קופת הגמל או ביטוח המנהלים שהם מפרישים לעובדים מדי חודש.
אם הם מתחמקים מתשלומים אלה הם עלולים להגיע עד לתביעה בבית המשפט ואף לשלם לא מעט כסף עקב עבירה על החוק.

הדברים העיקריים שעל מעסיקים לדעת בייצוג נושא הפנסיה

לכן על מנת לייצג את המעסיקים בכל הקשור לפנסיה חשוב לדעת כמה דברים עיקרים. ראשית, חובת הפקת המעסיק לחסכון פנסיוני של העובד, הוא חוק חובה החל משנת 2008. על העובד להפריש לעובד תשלומי פנסיה לאחר 3 חודשים, ואם אין לעובד פנסיה בכלל אחרי 7 חודשים. ההפרשות לפנסיה עומדות על 18.5% משכר העובד, מתוכו יש להפריש 12.5% ועל העובד להפריש 6.5% לחיסכון הפנסיוני שלו.

שנית, הפרשת הפנסיה אינה תלויה בגובה השכר, כך שגם במקרים שבהם משתכרים העובדים בשכר מינימום, על בעל העסק להפריש לעובד את תשלומי הפנסיה שהינם 18.5% אחרת הם עוברים על החוק.

אם המעסיקים אינם עומדים בתנאי הפרשת הפנסיה לעובדים או פועלים בצורה לא חוקית בהתאם לחוק, העובדים יכולים לתבוע אותם בבית המשפט על עבירה בהתאם לחוק. במקרה זה יצטרכו המעסיקים לשלם לעובד את כל הפיצויים שמגיעים לו חוק אשר עלולים להיות גבוהים יותר מאשר תשלומי הפנסיה שאותם היה צריך להפריש בהתאם לחוק. לכן ע המעסיק לחשוב טוב טוב בטרם הוא פוגע בזכויות העובד שלו, כי לא רק שהוא עובר על החוק אלא הוא גם מפסיד מזה וצריך לשלם כפול.

מהו ייצוג מעסקים בנושא פנסיה ?

ייצוג מעסיקים בענייני פנסיה הוא ייצוג של בעלי העסקים השונים בכל הקשור להפרשת כספי פנסיה. ישנם מקרים שבהם בעלי עסקים פוגעים בעובדים שלהם ואינם מפרישים להם את כספי הפנסיה שמגיעים להם מדי חודש. פגיעה בזכויות העובדים היא עבירה על החוק, אשר עלולה לעלות ביוקר לבעל העסק וללא עו"ד טוב ומנוסה יכול בעל העסק להסתבך מאוד ולשלם כפול לעובד שלו. לכן חשוב להקפיד ולהפריש את כספי הפנסיה לעובדים בהתאם לחוק, ובמקרה שהמעסיק לא עושה זאת הוא חייב להיעזר בשירותי עו"ד לענייני עבודה.

למה חשוב שיהיה ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה?

חשוב ביותר שיהיה ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה מכמה סיבות: ראשית, שבעת הצורך יהיה למי לפנות בעת עבירה על החוק. שנית, שיהיה עו"ד לעייני עבודה שידע לעזור ולהוציא את בעל העסק במינימום הוצאות. שלישית, שהיה גוף שמייצג את המעסיקים בכל מה שקשור לפנסיה ושניתן יהיה לפנות אליו בעת הצורך ולהתייעץ איתו. באמצעות גוף שמייצג את המעסיקים ניתן להגיע לפשרה עם העובד בין אם זה בין כותלי בית המשפט או מחוץ לכותלי בית המשפט ולסיים יפה את הנושא. דבר זה חשוב ביותר במיוחד שלא ניתן לפתור את הבעיה בבית המשפט אלא מחוץ לכותלי בית המשפט.

כיצד ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה מתנהל?

על מנת להתמודד בצורה הטובה ביותר עם נושא הפנסיה של העובדים ולצאת במינימום נזקים ולסיים בצורה יפה את הנושא. חשוב לשכור שירותי עורך דין לענייני עבודה אשר מכיר את כל חוקי העבודה ויודע להמליץ על פעולה רצויה במקרים שבהם יש צורך בצמצום נזקים עד כמה שניתן. באמצעות עו"ד לענייני עבודה, ניתן לצמצם את ההוצאות השונות אשר נלוות להליך המשפטי ובכך לצאת בצורה ההוגנת ביותר עם העובד.

במקרה ובית המשפט פוסק תשלום פיצויים לטובת העובד, ואין הסכמה בתוך כותלי בית המשפט, יש להגיע לפתרון עם העובד מחוץ לכותלי בית בית המשפט ביחד עם העו"ד לענייני דיני עבודה.

עו"ד לעייני דיני עבודה יעזור למעסיק להגיע להבנה ופשרה עם העובד מחוץ לכותלי בית המשפט ולסגור את כל העניינים ביניהם בארבע עיניים. דבר זה יסגור את העניין אחד ולתמיד ויעזור לשני הצדדים להגיע לפתרון ביניהם ששני הצדדים מרוצים מההסדר.

מעסיקים צריכים להבין את חשיבות הפרשת הפנסיה

אם מעסיקים רבים יבינו את חשיבות הפרשת פנסיה לעובדים, ימנעו הרבה מקרים ותביעות בבתי משפט. הרבה מעסיקים אינם מבינים את משמעות חשיבות הפרשת הפנסיה לעובד בהתאם לחוק ולכן רובם בוחרים להתעלם מכם ולא להפריש לעובדים. מאחר שהפרשת פנסיה לעובד מחויבת בהתאם לחוק, היא מחייבת כל מעסיק להפריש פנסיה לעובד ולא להתעלם מזכויות העובד אשר הוא חלק בלתי נפרד מהארגון, במיוחד שמדובר על עובדים שעובדים בחברה לאורך שנים רבות. מעסיק שרואה לנגד עיניו את טובת העסק והעובדים חשוב שיפקיד את תשלומי הפנסיה מבלי שיסתבך עם בית המשפט. מעבר להסתבכות עם בית המשפט הוא עלול לפגוע בשם העסק שעמל עליו שנים רבות להרוס אותו בשנייה. ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה באמצעות עו"ד לדיני עבודה היא הדרך הטובה ביותר להכיר בזכויות העובד ולשמור על זכויותיו לאורך עבודתו בחברה. על בעל העסק תמיד לזכור שהעובד הוא נכס יקר ביותר לחברה ויש לשמור עליו לאורך שנים, אחרת הכנסות של החברה ירדו ואף החברה עלולה לפשוט רגל בבוא הזמן. סנכרון בין אינטרס המעסיק לבין אינטרס העובד זה כל מה שצריך המעסיק לזכור שהוא מפריש את דמי הפנסיה לעובד שלו.

חשיבות ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה

המעסיקים הם גוף גדול שאחראי למקומות עבודה רבים של שכירים, אך מעבר לשמירת זכויות העובדים שלהם עליהם לדאוג לזכויותיהם ולפריש גם להם בתור עסק מדי חודש אחוז מסוים מסך ההכנסות של העסק לפנסיה העתידית שלהם. הפרשה זאת תעזור להם לקבל קצת פנסיה בבוא העת בדומה לפנסיה שהעובדים שלהם צריכים לקבל. באמצעות פניה לעו"ד לענייני עבודה ניתן להסיר את העול הכבד שהעסק מתמודד איתו מדי יום וללמוד את הוראות החוק. בנוסף לכך, ניתן להתפנות לנושאים אחרים אשר הנוגעים לפעילות העסקית של העסק. שמירה על חוקי העבודה וחוקי הפנסיה בפרט הם כל מה שצריך העסק לעשות על מנת לעסוק בעיסוקיו.

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן