עובד גרם לנזק כספי למעסיק – מה צריך לדעת על תביעת נזיקין

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

עובד גרם נזק כספי למעסיק בין אם בכוונה ובין אם לא. האם אפשר לתבוע עובד על הפסד כספי? האם מותר להוריד כסף מהמשכורת על נזק לציוד או לשירות בגלל העובד? מה לגבי עובד מבריז ממשמרת או איחוד לעבודה האם ניתן לתבוע על נזק כספי? הכל על תביעות ניזיקין!

התנהלות העסק בשגרת היום יום השוטפת כוללת לא מעט טעויות אנוש אשר עלולות להסתיים בנזק כספי או תדמיתי לעסק. נזקים אלה גורמים לנזקים כספיים בין אם זה שבירת ציוד חשוב של העסק או מוניטין העסק בעיני חברות אחרות.
מצב זה עלול לגרום להחמצת הזדמנויות עסקיות טובות, טעויות חישוב וכן אובדן לקוחות שהוא הנכס החשוב ביותר לעסק.
במקרים של נזק כספי למעסיק, נשאלת השאלה מי האחראי לנזק עצמו העובד או המעסיק? ואיך צריך להתמודד עם הנזק עצמו?
על מנת להשיב לשאלות אלו המשיכו לקרוא בנוגע לנושא של תביעת נזיקין כנגד עובד או עובדת.

נזק כספי לעסק מי משלם את המחיר העובד או המעסיק?

במקרה של נזק כספי לעסק בין אם זה במוצר, שירות או נזק תדמיתי, השאלה הראשונה שנשאלת מיהו האשם? בהתאם לחוקי העבודה וכללי המוסר המקובלים בחברה המערבית, כאשר נגרם נזק בין אם זה אישי או עסקי, מצופה מהפוגע לשלם את הנזק שגרם ולפות את הנפגע על הפגיעה שספק. במצב בו העובד גרם לנזק כספי למעסיקו בין אם זה מוצר, שירות או נזק חמור יותר תדמית עליו לשלם את המחיר לכך. אך לא תמיד הנזק שנעשה נעשה בכוונה, לעיתים הנזק נעשה שלא מתוך כוונה? ומה אז עושים?

מי משלם את המחיר שהנזק לא מתוך כוונה תחילה?

במידה והנזק לא נעשה מתוך כוונה תחילה, ועבד בתום לב, תוך שהוא ממלא את תפקידו בצורה הטובה ביותר, המעסיק לא ינכה משכרו של העובד את הנזק מאחר מדובר על טעות אנוש שיכולה לקרות לכל אחד. אך אם העובד רוצה בכל זאת לשלם על המחיר, רק אם יאשר למעסיק שהוא מוכן שינכה הנזק ממשכורתו, רק אז ינכה המעסיק את הנזק ממשכורתו של העובד. אך אם הנזק שנגרם לעסק היא בעקבות התרשלות העובד בביצוע תפקידו, או שהנזק שנגרם הוא בעקבות הפרת נהלי העבודה אשר נהוגים במקום העבודה, למעסיק הזכות לחייב את העובד לשאת בנטל הנזק גם אם הוא לא מסכים לכך.

מי משלם את המחיר שהנזק הוא מתוך כוונה תחילה – העובד או המעסיק?

במקרה שהנזק הוא מתוך כוונה תחילה המצב הוא שונה לחלוטין מאשר נזק שלא מכוונה תחילה. במצב זה אשר נגרם נזק לעסק בין הוא במוצרים או נזק תדמיתי חמור לחברה, המעסיק מחייב את העובד לשלם עבור הנזק שנגרם לו, גם אם העובד לא מסכים לכך. מקרים אלה הם מקרים שבהם העובד התרשל בעבודתו והיה מודע לכך ובכל זאת המשיך להתרשל על מנת להזיק לעסק עצמו ולמעסיקו. לכן במקרה זה עליכם לפעול בהתאם למצב  ולמצות את הדין עם העובד גם אם אינו מסכים לכך. מספיק שהעובד גרם נזק לעסק והתרשל בעבודתו זוהי כבר סיבה מוצדקת שישלם את חובו למעסיק.

מה עושים במצב בו העובד גרם נזק כספי למעסיק ואינו מוכן לניכוי משכרו?

במצב בו העובד גרם נזק כספי למעסיק ואינו מוכן לניכוי החוב משכרו, ואינו מוכן לחתום על מסמך ההצרה ולקחת על עצמו את האחריות, המעסיק רשאי לתבוע את העובד בבית המשפט עבור הנזק שגרם העובד לעסק וכך לגבות את חובו. ההליך המשפטי לוקח זמן, ואינו נעים לשני הצדדים, אך כדאי לעובד לקחת זאת בחשבון שהוא אינו מוכן לשלם על נזק שגרם למעסיקו. בהתאם חוק הגנת השכר- ניכויים משכר עבודה, סעיף 25, כאשר עובד גרם נזק כספי למעסיק, האפשרות לנכות סכומים משכרו היא בעלת תוקף חוקי, כאשר מתקיימים אחד משני התנאים הבאים: העובד מסכים לנכות משכרו את החוב וההסכמה מעוגנת במסגרת חוזה עבודה חתום מראש, או שהעובד חותם על מסמך הסכמה המצהיר את היותו עובד אחראי על הנזק שנגרם לחברה.

האם כדאי למעסיקים ללכת להילחם עם עובדים שגרמו להם נזק כספי?

הרבה עסקים אשר העובדים שלהם אינם מוכנים לשלם להם על הנזק הכספי, הולכים ראש בראש עם העובדים ונלחמים בהם על מנת לקבל את הכסף שמגיע להם עבור הנזקים לעסק. במצב זה בעלי העסקים פועלים בדרכים לא חוקיות על מנת לקבל את הפיצוי הכספי שמגיע להם ומנכים את הנזק מכספו של העובד למרות שלא נתן אישור, מצבים אלה מביאים למקרים של עד תביעה. לכן חשוב לפעול בהתאם לחוק ולא לעשות צעד פזיז אשר עלול לעלות ביוקר למעסיק.

מה קורה עם עובד שגרם לנזק כספי תובע את המעסיק?

במקרה בו עובד שגרם לנזק כספי לעסק תובע את המעסיק עלול המעסיק להפסיד. במקרה זה העובד יכול לתבוע את מעסיקו על הלנת שכר ולדרוש את מלוא הסכום שנוכה משכרו ופיצויים נוספים, כך שבעל העסק ישלם לו כפול ובמקום שהעובד שגרם לו לנזק ישלם על מעשיו יוצא הפוך שבעל העסק משלם לעובד. מצב זה עשוי לגרום לבעל העסק עוד יותר נזקים מכיוון שהוא משלם עוד סכום שלא חשב עליו במקום לקבל. לכן חשוב לעזור רגע ולהתייעץ עם עו"ד לדיני עבודה שיעזור לכם לצאת מהמצב בו אתם נמצאים בצורה הטובה ביותר מבלי לעשות צעד מהיר ללא מחשבה שעלול לעלות לכם ביוקר.

פתרון הבעיה – השכרת שירותי עו"ד לדיני עבודה בנוגע לתביעת נזיקין

על מנת לפתור את בעיית הנזק הכספי שגרם העובד למעסיקו, פונים לעו"ד לדיני עבודה ומתייעצים איתו מה עושים במצב זה. עורך הדין לדיני עבודה, ישמח לקבוע אתכם פגישה ולייעץ לכם מה לעשות וכן ללוות אתכם לאורך כל הדרך על מנת לקבל את כספי הפיצוי מהעובד בחזרה.
כמו כן, באמצעות צעדים חכמים ונכונים אשר אינם כוללים טעויות שונות ניתן למזער את הנזק המעסיק עושה וכמובן לקבל את הכסף מהעובד בהתאם לחוק בחזרה. לכן חשוב לא למהר ולעשות צעד שגוי, על מנת להימנע ממצבים קיצוניים יותר אשר עלולים לגרום לבעל העסק להפסיד ולא להרוויח מכך.
שכירת שירותי עו"ד לדיני עבודה והליכה צעד אחר צעד קדימה בכל הנוגע לתביעת נזיקיןתעזור לכם לעשות את הצעד הנכון ביותר ללא טעויות מיותרות בדרך וכמובן להחזיר לכם את הכסף שלכם בצורה החוקית מבלי להסתבך.

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן