מה זה ייפוי כוח מתמשך

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

רבים מאיתנו אוהבים לחשוב שכמעט כל מה שקורה לנו בחיים נמצא תחת השליטה שלנו. עם זאת, בפועל אנחנו רואים שזה לא כך. כל אחד מאיתנו עלול פתאום להיות מאובחן במחלה קשה, לעבור תאונה או לספוג מכות נוראיות אחרות שישנו את חייו לעד. למעשה, כל אחד מאיתנו עלול להגיע למצב שבו, מאדם מלא חיוניות, הוא יהפוך להיות אדם שלא מסוגל לקבל החלטות לגביו חייו. לכן נשאלת השאלה: מה עושים כדי להגן על עצמנו גם במצב כזה? והאם יש משהו כדאי שלעשות במעוד מועד, מהחשש שאולי משהו כזה יקרה? חשוב להבין שהתשובה היא כן: עלינו לעשות ייפוי כוח מתמשך. ייפו כוח שהוא מתמשך הינו למעשה מסמך משפטי. באותו מסמך אנחנו מייפים את כוחו של אדם שבו אנחנו בוחרים, ואותו אדם יהיה האחראי לקבל החלטות שונות לגבינו, אם לא נוכל לקבל החלטות כאלה לבד. יש לכך משמעות אדירה ולכן, למעשה, כל אדם שכבר עבר את גיל 18 יכול לחשוב על ייפוי כוח מתמשך ברצינות.

באיזה נושאים ייפוי כוח מתמשך מאפשר למיופה הכוח לקבל החלטות? 

ראשית, חשוב לדעת: בעת כתיבת ייפוי הכוח המתמשך, אנחנו יכולים למנות כל אדם שנבחר. החוק אומנם קובע שמיופה הכוח חייב להיות בעצמו מעל גיל 18 וכשיר משפטית, אך הוא מאפשר לנו למנות כל אדם שנבחר. ניתן לראות שכאשר אנחנו נותנים למישהו ייפוי כוח מתמשך, הוא יוכל לקבל עבורנו החלטות בנושאים שונים. למשל, הוא יוכל לקבל עבורנו החלטות בנושאים של רכוש. הוא יהיה רשאי לפעול בשמנו בכל עניין כלכלי, בין אם זה למכור את הדירה שלנו ובין אם זו כל פעולה אחרת. בנוסף, ייפוי כוח שהוא מתמשך למעשה מאפשר למיופה הכוח לקבל החלטות עבורנו בעניינים רפואיים. לבסוף, ייפוי כוח כזה מאפשר למיופה הכוח גם לקבל החלטות לגבי העניינים האישיים שלנו. למשל, אם נהפוך להיות בלתי כשירים לקבל החלטות לגבי חיינו, מיופה הכוח יוכל להחליט עבורנו איפה נגור, באיזו מסגרת וכדומה. 

איך עורכים מסמך משפטי כזה? 

חושבים על האפשרות של ייפוי כוח מתמשך? ברור לכם את מי אתם בוחרים ומי יוכל להיות מיופה הכוח שלכם? אם כך, טבעי שתרצו לדעת כעת איפה עושים מסמך כזה ואיך עורכים אותו. כדאי לדעת: הכתובת היא כמובן עו"ד שתוכלו לסמוך עליו. איש מקצוע שעוסק בתחום הזה ושיש לו מומחיות בענף הזה יוכל לנסח עבורכם את ייפוי הכוח הדרוש. חשוב לזכור: אומנם לא נעים לדבר על מצבים כאלה, אך כבר היו מקרים מעולם. לכן, אם אתם רוצים להבטיח שהרצונות שלכם יתממשו גם אם כבר לא תהיו כשירים לקבל החלטות, אתם חייבים מיופה כוח. זו הסיבה שבגללה כדאי לחתום על מסמך כזה, ויפה שעה אחת קודם. 

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן