באילו דרכים עו"ד תאונות עבודה יעזור לכם לממש זכויותיכם?

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

כיצד עורך דין תאונות עבודה יכול לעזור לכם לממש את זכויותיכם, להוכיח את הנזקים שנגרמו לכם ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם בתביעה מול ביטוח לאומי וגופים צד שלישי

אם נפגעת בתאונת עבודה, ייתכן שתוכל לקבל פיצוי על הנזקים וההפסדים שלך. על מנת שתוכל לממש את כל הזכויות שמגיעות לך ע"פ חוק חשוב להבין תודה שי הפיצויים שמגיעים לעובד שנפגע בתאונת עבודה עלולים שלא לכסות את כל ההפסדים שלו בגין הפגיעות שנגרמו לו. זו הסיבה שחשוב להיעזר בעורך דין תאונת עבודה שמסוגל להגיש תביעה לביטוח לאומי לחברות הביטוח ולכל גוף רלוונטי אחר ולנהל את כל התביעות הללו במקביל.

למה חשוב לפנות במהרה לעו"ד תאונות עבודה ולא להתמהמה?

כאשר מדובר בתאונות עבודה יש חשיבות יתרה לפעולה מהירה, שכן להבדיל מתביעות נזיקין אחרות, לרשות הנפגע בתאונת עבודה עומדים 12 חודשים בלבד להגשת התביעה נגד ביטוח לאומי. במידה ופרק זמן זה יחלוף מבלי שהנפגע יגיש את התביעה לפיצויים שמגיעים לו, לא יוכל לעשות זאת, ויהי מה.

כיצד עורך דין תאונות עבודה יכול לעזור?

ישנן דרכים רבות בהן עו"ד תאונות עבודה יכול לעזור להטות את הכף לטובת הנפגע. להלן העיקריות שבהן:

  • איסוף ראיות – במקרה של פגיעה בעבודה, כמו בכל מקרה של נזקי גוף, על הנפגעים להוכיח רשלנות מצד הנתבע על מנת לקבל פיצויים. עורך הדין יכול לעזור לנפגע באיסוף ראיות מכריעות, שיכולות להטות את הכף. באיסוף ראיות הכוונה היא לראיות מאזור/שטח התאונה וראיות רפואיות.
  • חוות דעת – עורך דין תאונות עבודה יכול להמליץ על טיפול אצל רופאים מומחים ולעזור לקבל חוות דעת רפואית מהרופאים המטפלים, גם במסגרת בדיקות רפואיות פרטיות, שמטרתן לעזור לחזק את טענות התביעה. ראיות מסוג זה יכולות לכלול עדויות מומחים לגבי הדרישות הפיזיות של העבודה שלך, הצהרות מחברים ובני משפחה באיסוף ראיות לגבי תנאי מסוכנים באתר העבודה שבו התרחשה התאונה שלך.
  • ניהול משא ומתן – עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע לנפגע להעריך את שווי תיק התביעה בהתבסס על מספר גורמים, אודות היקף הפציעות שמהן מי סובל, המגבלות שהוא חובה במסגרת הפעילויות השגרתיות שלו, הפגיעה ביכולת העבודה, ההוצאות הרפואיות, עלות הטיפולים שלהם יזדקק הנפגע בעתיד, הפגיעה בשכרו ובכושר ההשתכרות העתידי שלו והכאב הפיזי והסבל הרגשי שעבר כתוצאה מהפציעות שלו.
  • הכנה וייצוג בוועדות רפואיות – במסגרת תביעות נזיקין מכל סוג, הנפגע נדרש להופיע בפני רפואיות שונות, שמטרתן לקבוע את היקף הפגיעה, אחוזי הנכות של הנפגע ואחוזי אובדן כושר העבודה. עו"ד תאונות עבודה יכול לייצג את הנפגע בוועדות הרפואיות השונות ואף להכינו לקראתן, כך שיגדלו סיכוייו להוכיח את טענותיו והפגיעות שנגרמו לו בעקבות התאונה. קראו עוד על איך נקבעת גמלת אובדן כושר עבודה?

חוקרים את כל אפיקי הפיצוי האפשריים כולל צד שלישי

עורך דין תאונות עבודה הינו בעל ניסיון רב בטיפול בתביעות צד שלישי, שהן למעשה תביעות משפטיות נגד אנשים וגופים (מלבד המעסיק) שרשלנותם או עוולותיהם גרמו לפגיעה ולנזק שנגרמו לך. בעוד שהטבות לפיצויים לעובדים מכסות הוצאות רפואיות וחלק מאובדן השכר, הן אינן מכסות הפסדים גדולים כמו אובדן כושר השתכרות, עלות טיפולים עתידיים וכאב וסבל. זו הסיבה שתביעות צד ג' שוות הרבה יותר מהטבות פיצויים לעובדים.

ישנם מספר צדדים שלישיים שיכולים לשאת באחריות לפגיעות במקום העבודה. דוגמאות לצדדים שלישיים כוללות בין היתר קבלנים כלליים, קבלני משנה, חברות בנייה, יצרני מוצרים פגומים, בעלי נכסים, נהגים רשלניים וכו'. 

עורך דין תאונות עבודה לשקט הנפשי שלך

אם נפגעתם בתאונת עבודה, הנה כמה מהסימנים לכך שעליך לפנות מיד לעורך דין מנוסה:

  • סבלת מפציעות חמורות וארוכות טווח שעלולות להותיר אותך נכה או חסר יכולת לעבוד במשך זמן רב.
  • אתה לא בטוח אם לקבל הסדר שמוצע לך.
  • אתה נאבק לאסוף ראיות לתמיכה בטענותיך.
  • הפציעות שלך נגרמו על ידי צדדים שלישיים, אנשים או גופים שאינם המעסיק שלך.

חשוב לציין שתחת הקטגוריה פגיעות במקום העבודה נכללות גם מחלות מקצוע שונות, שנגרמות כתוצאה מדרישות העבודה עוד תנאי העבודה בהם העובד נדרש לעבוד. פציעות אלו יכולות להיות פריצות דיסק אצל נהגים, צרידות בקרב מורים, פרקינסון בקרב אנשים שעובדים בסביבת כימיקלים, ירידה בשמיעה עקב עבודה בסביבה רועשת ועוד.

כדי לממש את זכויותיכם כדאי לפנות לעורך דין מומחה, שיוכל לנהל את תביעתכם על הצד הטוב ביותר ולאפשר לכם להתרכז בהחלמה או בשיקום ובהשבת חייכם למסלול.

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן