יש לך הכנסה נוספת פרט לעבודה כשכיר? כמה טיפים חשובים

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

עולם התעסוקה כמו שהוא נראה היום, שונה לחלוטין מזה שהתרגלנו אליו בעבר. בעבר, נהוג היה לעבוד בחברה אחת לאורך הרבה מאוד שנים, להישאר שכירים ולהתקדם בתוך מערכת בנויה מראש. העידן הנוכחי, מביא עימו שינויים טכנולוגיים ודיגיטליים יוצאי דופן ולצידם, גם שינויים במודל העסקה. העובדים עצמם פעמים רבות מחפשים איך לשלב בין עבודה בתור שכירים ובין עבודה כעצמאיים. לא רק זה, משום שהיום אפשר לעבוד מרחוק ומהבית, יש חברות אשר מעדיפות להעסיק את העובדים בתור 'פרילאנס'. כלומר, החברה לא אחראית להפריש עבורם סל סוציאלי הכולל תשלום לביטוח לאומי, מס בריאות וכדומה, אלא העובד עצמו. במילים אחרות, עולם אחר, תנאים אחרים, חוקים חדשים. אם אתם רוצים להבין טוב יותר כיצד עליכם לפעול מול רשות המיסים בעידן החדש, הגעתם למקום הנכון. אנחנו כאן כדי להסביר לכם כל מה שעליכם לדעת בעניין הזה. מתחילים. 

הכי חשוב זה להבין איך המנגנון עובד 

בסופו של דבר, הכי חשוב לרשות המיסים הוא לעקוב אחרי הפעולות העסקיות של הישראלים והישראליות, משום שרק באופן הזה זו תוכל לגבות מס הכנסה כנדרש ולקבל החלטות בהתאם. העניין הוא שכאשר אתם משמשים בתור שכירים, יש מי שמנהל עבורכם את מערכת היחסים עם מס הכנסה, גם אם אתם לא מודעים לכך. אנחנו מדברים כמובן על המעסיק שלכם, על מי שצריך לדווח לרשות המיסים כמה הוא משלם לכל עובד ולספק תלושי שכר לפי החוק. אבל מהרגע בו אתם פותחים תיק במס הכנסה, על כך עוד נדבר בהרחבה כמובן, על פי דיני מיסים, אתם צריכים למעשה להתחיל ולתעד כל פעולה שלכם, כדי שהמדינה תדע כמה כסף עליה לקחת מכם בתור עצמאיים. זה אולי נשמע קצת מסובך, אבל האמת היא כי ברגע בו מבינים את הכללים ובעיקר, אם אתם מגייסים לצידכם אנשי מקצוע מצויינים אשר מבינים דבר אחד או שניים על דיני מיסים, אתם תגלו מהר מאוד כי הדברים יכולים להיות הרבה יותר פשוטים ממה שנדמה לכם. 

כמה כללים בסיסיים אותם כדאי להכיר 

כאשר אנחנו מדברים על תשלומים למדינה, אנחנו למעשה מקלטגים אותם למספר קטגוריות. לכל אחד מהגופים הללו אנחנו מתייחסים קצת אחרת כאשר אנחנו מדברים על דיני מיסים. כאמור, אתם לא בהיכרח צריכים לבצע את ההליך הבירוקרטי בכוחות עצמכם, ישנם אנשי מקצוע שזה התפקיד שלהם. אבל אתם כן יכולים להבין את ההיגיון הכללי. 

ביטוח בריאות וביטוח לאומי: תשלומי ביטוח לאומי ומס בריאות הם מה שכל אזרח במדינה חייב בו, בין אם מדובר על אנשים עובדים ובין אם לא. אם אנחנו מדברים על שכירים, הרי שהם משלמים את ביטוח הבריאות בתוך תלוש המשכורת שלהם. לעומת זאת, עצמאים, משלמים מקדמות הנקבעות על בסיס השכר החודשי של העצמאי, במידה וזה מדווח על כך בצורה מסודרת כמובן, מה שנקבע כחובה על פי חוק. במידה ואותו אדם מתפרנס בתור עצמאי משכורת העומדת על מעל 45075, הוא יוכל לשלם ביטוח לאומי כחלק מתלוש המשכורת. 

מה כדאי לדעת על התשלום למס הכנסה: שכירים לא יודעים זאת, אבל דיני מיסים קובעים כי את התשלום למס הכנסה קובעים בחישוב של ההכנסה השנתית בנוגע לכל עובד במדינה הזו. אגב, במידה ובתור שכירים גבו מכם מס הכנסה בשיעור עודף, אתם יכולים לבקש החזר ממס הכנסה. במידה ואתם עצמאים, תדרשו לשלם בדיעבד מס הכנסה על השנה הקלנדארית שעברה, תוכלו כמובן לשלם מקדמות בכל חודשיים, מה שבפועל, יסיר מכם את האחריות לשלם למס הכנסה בדיעבד. כך שתוכלו להישאר עם יד על הדופק. 

יש מי שנמצאים כאן כדי לעזור לכם 

ההתנהלות מול רשות המיסים היא בלשון עדינה, לא חוויה כל כך מרגשת. אם אתם צריכים עזרה וליווי מקצועי, היום, יש למי לפנות. תוכלו לקבל ייעוץ משפטי כמו גם מתן מענה לשאלות נוספות, כדי שתצליחו לנהל את מערכת היחסים הזו, עם רשות המיסים, כמו שצריך, על פי חוק.  

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן