שמירה על זכויות עובדים

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

המחוקק קבע דיני עבודה מקיפים עבור כל מי שעובד כשכיר במקומות עבודה ממשלתיים, ציבוריים ופרטיים. רוב המעבידים פועלים על פי החוקים שנקבעו לסיטואציות שונות, אך יש גם אחרים שאינם מעניקים לעובדים את מלוא זכויות עובדים. מעבר לקטגוריה של דיני עבודה רגילים, יש גם דיני עבודה ייעודיים לנשים וזאת לאור העובדה שהן בהיריון, עוברות לעיתים טיפולי פוריות, נמצאות בחופשת לידה ועוד. מדובר בחוקים שהם לרווחתם של הנשים כדי לוודא שלא יבוצעו הליכים כמו פיטורין בעת ההיריון או אי שמירה על מקום העבודה בתום חופשת הלידה. 

עובדים זרים שנחשבים מומחים בתחומם המעוניינים להגיע לישראל למטרות עבודה, צריכים לבצע מסלול שמתחיל בשגרירות ישראל במדינה שהם אזרחיה. בהמשך התהליך הבירוקרטי ובהתאם לבדיקות שונות, הם יקבלו אשרות עבודה למומחים זרים לפרק זמן מסוים על פי הקביעה של משרד הפנים בנושא זה. בתום התקופה אם  הם מעוניינים להאריך את השהות בישראל יהיה עליהם להגיש בקשה מיוחדת למשרד הפנים ובהתאם למקרה תאושר או לא תאושר הארכת הזמן.

בדיקה של תלושי השכר על פי דיני עבודה

יש מקרים שבהם מחוסר ברירה עובדים שלא קיבלו את מלוא זכויות עובדים פונים למשרד עורך דין אשר מתמקצע בנושא דיני עבודה וזאת כדי שיסייע להם. עורך הדין בודק את תלושי השכר ואת טופסי 106של כל שנות העבודה ואם המעביד ביצע פעולות שפגעו בשכרו של העובד, עורך הדין יפנה בכתב למעביד ויגולל את פרטי המקרה ואת ההפרשים הכספיים המגיעים לעובד שאותו הוא מייצג. לעיתים מדובר בהפרשי שכר כמו תשלום עבור שעות נוספות, אי קבלת דמי הבראה ועוד. 

אחד המקרים החמורים הוא שמעביד לא רק שאינו מעניק זכויות עובדים מלאות אלא גם גובה מהעובד את הנתח החודשי של הכספים עבור הפקדה בקרן פנסיה ובסופו של דבר הוא לא מעביר בפועל לחברת ההשקעות את החלק של העובד יחד עם החלק של המעביד. בדרך זו הוא פוגע באופן מהותי בצבירת כספי הפנסיה של העובד. המחוקק קבע כי מקרה מסוג זה הוא מעשה פלילי.

הסכמי שכר מיוחדים 

עובדים מסוימים זקוקים לחוות דעת של עורכי דין שהם מומחים בנושא דיני עבודה. זה קורה כאשר עובד מקבל הצעה לרילוקיישן באחת ממדינות העולם. כאשר עובדים מעבר לים, העובד מקבל שכר מאד גבוה ויש לו זכויות עובדים מיוחדות. עורך דין שהוא מומחה לתנאים במקרים האלה, יבדוק את החוזה ויציע לעובד לבקש הטבות נוספות שמקובלות במקרים הללו או שיעדכן אותו שהחוזה הוא תקין ואפשר לחתום עליו. כשמדובר בסכומים גבוהים  בהחלט שווה להעביר את המסך לבדיקתו של עו"ד מומחה לתחום דיני עבודה.  

פיטורין במהלך ההיריון 

חל איסור על המעסיק לפטר אישה במהלך ההיריון שלה. אם המעביד מעוניין לבצע צעד כזה עליו לבקש אישור מיוחד ממשרד התמ"ת ולהוכיח שהפיטורין נובעים מחוסר תפקוד, בעיה באמינות או כל בעיה אחרת ובהתאם לכך המשרד הממשלתי יאשר או לא יאשר מהלך זה לאור זכויות עובדים. 

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן