אשרת עבודה לזרים בישראל

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

על מנת שעובדים זרים יוכלו לעבוד בישראל כמו בכל מדינה אחרת בעולם, יש צורך בקבלת אשרה, בין אם מדובר על שלב מוקדם בהגעה לארץ או בשלב הנחיתה.
אשרתו העבודה בארץ אשר מוענקות לזרים כוללים כמה סוגי אשרות, כאשר סוג אחד נקרא אשרת ב 1 שהיא אשרת ביקור אשר מעניקה לנתין הזר זכות לעבוד בישראל.
אשרה ב 2 אשרה זאת ניתנת לתקופה של עד 3 חודשים למי שמעוניין לבקר בארץ. בעלי אשרה זאת אינם מורשים לעבוד בארץ.

סוגי אשרות עבודה לזרים בישראל?

קיימים מספר סוגי אשרות עבודה לזרים בישראל. החל מסוג האשרה השכיח ביותר ועד לקבלת רישיון לישיבת קבע, בהתאם לתקנות הכניסה לישראל משנת תשל"ד 1974. סוגי האשרות נחלקות כך:

אשרה ב 1- אשרה זאת היא אשרת תייר עם רישיון עבודה. היא ניתנת לעובדים זרים בישראל שרוצים לעבוד בארץ. אשרת ב1 ניתנת לשנה שלמה ולאחר מכן ניתן להאריכה בלשכת רשות האוכלוסין עד לתקופה של 5 שנים ו-3 חודשים. עובדים זרים בענף הסיעוד יכולים להישאר תקופה ארוכה בהתאם לתנאים שונים שהם עובדים בהם.

אשרה ב 2 – אשרה זאת ניתנת לתקופה קצרה יותר של עד 3 חודשים לכל עובד זר שרוצה לבקר בישראל. בעלי אשרה זאת אינם מורשים לעבוד בארץ. המדינות אשר פטורים מלבקש אשרה מבעוד מועד להיכנס לישראל כוללים את המדינות הבאות: אוקריאנה,בלגיה, רוסיה ועוד אחרות.

ב 4- אשר ה זאת ניתנת לתיירים אשר רוצים להתנדב בישראל.

אשרות זמניות – תושבות זמנית

סוגי אשרות אלה כוללות רישיון זמני בארץ, בין סוגי האשרות השונות ניתן למצוא את האשרות הבאות:

אשרה א 1- אשרה הניתנת לעולה חדשה אשר טרם החליט אם הוא רוצה להישאר בארץ באופן קבוע או לא. בהתאם לתקנות, ניתן להאריך את האשרה עד לחמש שנים. בעלי אשרה זאת יכולים לעבוד בישראל ולקבל את מלוא הזכויות מהביטוח הלאומי בדומה לתושב רגיל בארץ.

אשרה א 2- אשרה זאת היא אשרת סטודנט לזרים שהתקבלו ללימודים במוסד מוכר בארץ. אשרה זאת אינה כוללת רישיון לעבודה בישראל אלא רק במקרים מיוחדים.

אשרה א 3- אשרה זאת היא לאנשי הדת אשר עובדים במוסד דתי בישראל אשר מתנה הזמנת של אותו מוסד דתי מוכר.

אשרה א 4- אשרה זאת היא לקרובי משפחה של אנשי דת וסטודנטים בעלי אשרות א 2 ובעלי אשרה א4.

אשרה א 5- אשרה זאת היא רישיון כללי לישיבת זמנית, היא ניתנת לזרים אשר נמצאים בתהליך לקראת קבלת ישראל קבע בישראל. מקבלי אשר זאת מקבלים תעודת זהות זמנית עם ערכה לשנה ו לאחר מכן מחדשים אותה. כמו כן, הם רשאים לעבוד  בארץ ולקבל את מלוא הזכויות מביטוח לאומי כמו כל תושב ישראלי שגדל פה.

אשרת כניסה חוזרת- אשרה זאת היא לכל מי ששוהה בארץ ברישיון ישיבה זמני ורוצה לצאת לביקור בחו" ל ולחזור שוב לישראל. את האשרה ניתן לקבל במשרדה פנים מראש בטרם הנסיעה ולשים לב לתוקפה אחרת לא ניתן להיכנס בחזרה לארץ.

רישיון לישיבת קבע בארץ- רישיון זה אינו ניתן לחידוש והוא רישיון קבוע  לשהות בארץ. בעל רישיון זה אינו רשאי להצביע בבחירות לכנסת וכן ניטל לבטל את תושבותו של הזר עם השתקע במדינה אחרת למעלה מ-7 שנים או קיבלת במדינה אחרת מעמד של אזרח או תושב.

כיצד מקבלים אשרת עבודה לעובד זר בארץ?

על מנת לקבל אשרת עבודה לעבודה לארץ יש להגיש בקשה בהתאם לסוג האשרה של העובד הזר. אשרת ב 1 , מחייבת  תעודת יושר מאומתת, אישור בדיקות רפואיות אשר בוצעו במרפאות או בבתי חולים לנציגות, בדיקות דם וצהרה על טביעת אצבע וצילום. בנוסף יש למלא טופס נלווה לבקשת אשרת כניסה לישראל ולהיות עם 2 תמונות פספורט. תוקף האשרה הוא בהתאם להנחיות משרד הפנים.

אשרת ב 2, בקשה לאשרת ב 2, מחייבת מילוי טופס בקשת אשרה כניסה ישראל, העתק מצולם של מסמך הנסיעה של המבקש, הוכחות המבקש לאמצעים כספיים לצורך הביקור בארץ ישראל, הצגת הזמנה לכרטיסי טיסה הלוך וחזור לישראל וממנה וכמובן 2 תמונות פספורט ותשלום דמי אגרה.

לגבי אשרות א 1+2+3+4+5  – יש למלא טופס בקשה לאשרת כניסה לישראל כולל חתימה, 2 תמונות פספורט, הצגת אישור קבלה ללימודים ממוסד חינוכי מוכר בארץ, הצגת ראיות כי ברשות התלמיד אמצעים כספיים למימון לימודיו ואמצעי מחיה לכל תקופת שהותו בארץ, הצגת מסמם נסיעה עם תוף לשנה ובתנאי שיש לארצו נציגות במדינת אחרת חייב הדרכון להיות עם תוקף לכל תקופת הלימודים ועוד 6 חודשים בנוסף לכך ותשלום דמי אגרה.

איך מאריכים היתר עבודה קיים לעובדים זרים?

הארכת היתר עבודה לעובדים זרים נעשית באמצעות לשכות מנהל האוכלוסין במשרד הפנים. הטיפול הוא באמצעות התאגיד המוסמך לכך או באמצעות עו"ד המטפל בתחום זה. הארכת היתר העבודה דורשת תשלום אגרה ומילוי טפסים מתאימים.

איך מקבלים היתר עבודה לעובד זר מומחה?

על מנת לקבל היתר לעובד זר מומחה, יש להוכיח את מומחיות העובד אשר ייחודיות וחיונית ואשר לא ניתן לאתרה בישראל.

תוך כמה זמן מקבלים אשרת עבודה ב1?

אשרת עבודה ב1 מתקבלת בהתאם לנסיבות השונות ומשתנה ממקרה למקרה. כך שהיא יכול לנוע בין חודש לבין יותר משנה בהתאם לנסיבות השונות שכוללות: עובדים מקצועיים מול עובדים מומחים, הליכים הומניטוארים ועוד.

איך מקבלים אשרת עבודה לעובדים זרים בישראל?

העובדים הזרים מתחלקים לעובדים בלתי מקצועיים העוסקים בעבודות כגון: חקלאות, סיעוד, בניין, מלונאות ועוד והאשרה שלהם היא ב 1 ונעשית באמצעות תאגידים המוסמכים לכך. לעומת זאת, עובדים מקצועיים אשר מכונים "עובדים מומחים" מתבצעת באמצעות הרשויות הרלוונטיות ועורך דין לענייני אשרות.

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן