ד"ר חן שפירא עם ההמלצות לרופאות ואחיות צעירות לכבוד יום האישה הבינלאומי

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

ד"ר חן שפירא ממקימות הסטארט אפ  Quai.MD, עם המלצות לרופאות צעירות ואחיות בתחילת דרכן.

ד"ר חן שפירא מציינת כי זמן רב עבר מאז קבלתה של אליזבת בלקוול ללימודי רפואה בארה"ב בשנת 1847, האישה הראשונה שהתקבלה ללימודי רפואה למרות שקבלתה הייתה כמעיין בדיחה עבור קבוצת סטודנטים גברים שנבחרו להצביע על קבלתה.
יום האישה הבינלאומי מביא עימו נשים חדשות שנכנסו זה עתה לתפקידן הראשון כרופאות או אחיות. כיום בישראל ובעולם נשים רבות מסיימות בהצלחה לימודי מדעים ומקצועות מדויקים, ומשתלבות בכל עולמות הבריאות והרפואה. היום אנחנו רואים לא מעט נשים בכל המקצועות הכירורגים, גם אלו שנחשבו שנים למשלטים גבריים בלבד כמו נוירוכירורגיה, ניתוחי לב וחזה, ניתוחי כלי דם ואפילו רפואת נשים ומיילדות.  מנגד, אנחנו רואים במקצועות בהן היה רוב נשי שנים רבות, כמו סיעוד ומקצועות הבריאות, השתלבות של  גברים רבים.

אם את רופאה צעירה או אחות צעירה במערכת הבריאות הישראלית, צפויים לך לא מעט אתגרים, תצטרכו להוכיח את עצמכן אף יותר מהגברים. על אף שהחוקים כיום מקלים יותר מהעבר על אחיות ורופאות בהריון, האתגר עדיין לא פשוט כלל.

כדי לקבל השראה אמיתית כרופאה או אחות בתחילת דרכה, מומלץ ללמוד מנשים שעשו את זה בגדול במערכת הבריאות הישראלית.
אחת מהן היא ד"ר חן שפירא, מומחית לקרדיולוגיה שכיהנה בתפקידים בכירים במערכת הבריאות.
אם תשאלו את ד"ר חן שפירא בוגרת הטכניון על החוויות בתחילת דרכה, היא תעיד – "מעולם לא קיבלתי הקלות על היותי רופאה ואמא, גם לא בתקופת ההיריון, החוקים והנהלים החדשים כיום מקלים במידה מסוימת את הדרך עבור רופאות בהריון. הקולגות שלי כיבדו אותי, וחלקם אף העריכו את העבודה בשתי משרות, רופאה ואמא. כרופאה צעירה נתקלתי לא פעם בתגובות מצחיקות מחולים מבוגרים, כאלו שהניחו שאני אחות ולא רופאה. לדוגמה קשישה מקסימה בשנות השמונים לחייה שהגיעה לטיפול נמרץ לב במצב קשה באמצע הלילה, לפנות בוקר, לאחר שלא זזתי ממנה במשך כל אותן השעות היא פנתה אלי ואמרה 'מיידלע, עכשיו כשאני כבר מרגישה טוב יותר, אולי תוכלי להעיר את הרופא שיבדוק אותי קצת'. היכולת להשפיע לטובה על חיי המטופלים והמשפחות שלהם לאורך השנים הוא הדרייב, גם בתפקידים הבכירים בהמשך הדרך".

העצה של ד"ר חן שפירא לאחיות ורופאות צעירות

ד"ר חן שפירא שותפה מייסדת ב-  Quai.MD, נמצאת כעת בשלב בחייה שתוכל להרשות לעצמה לנוח בחופשות בטן גב, אך האש הבוערת בתוכה לעולם הרפואה רק גדלה משנה לשנה. ד"ר שפירא העזה לשנות כיוון ונכנסה לעולם ההייטק, לעולמות תוכנה חדשנית ובינה מלאכותית שמסייעת לרופאים במיון בתהליך האבחון הרפואי של המטופלים: "זה לא משנה מה יהיה הצעד הבא שלכם כרופאות, ואפילו כמנהלות בכירות בהמשך הדרך. חובה שכל בחירה תהיה נכונה לך. גם אם תבחרו להמשיך כרופאות הדבר מבורך, אבל אל תפחדו משינויים. תעזו, ותזכרו שאפשר לעזור ולשנות את העולם למקום טוב גם  דרך ההייטק".

ביקשנו מפרופ' חן שפירא לתת את עצת הזהב שלה לרופאות צעירות ונשים בתפקידי הרפואה השונים: "נשים צעירות חייבות להפנים שאין באמת תקרת זכוכית לנשים ברפואה ובעולמות הבריאות. יחד עם זאת כשמדברים על תפקידי ניהול בכירים לנשים, למרות שהאתגר קשה, מצריך מאמץ והשקעה של כל היכולות האישיות – אסור לפחד. צריך להעיז, ולעשות תפקידי ניהול בכיר, כי שם אפשר באמת לעשות שינוי ולהשפיע. לא צריך להיבהל מהערות נבזיות, דחיפות מרפקים ושלל הפתעות בדרך. העצה שלי: תאמינו בעצמכן! אתן מנהיגות טבעיות, תתעלמו מכל הרעשים הקטנים מסביב, ותחתרו קדימה לפסגה. אתן הכי ראויות! ".

ד"ר חן שפירא עם ההמלצות לרופאות ואחיות צעירות לכבוד יום האישה הבינלאומי
ד"ר חן שפירא עם ההמלצות לרופאות ואחיות צעירות לכבוד יום האישה הבינלאומי

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן