הגדלת אחוזי נכות של נפגעי עבודה

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

איך קובעים אחוזי נכות של נפגעי עבודה?

דרגת אחוזי הנכות נקבעת על פי ועדה רפואית מטעם ביטוח לאומי, תהליך קבלת אחוזי נכות עצמו הוא מורכב יחסית ומלא בבירוקרטיה. ישנם מצבים שמצבו של עובד שנפגע בעבודה מחמיר ומגביל אותו אף יותר. יש גם מצבים שהעובד סובל מכמה בעיות כך שהוועדה צריכה לקבל כמה החלטות חשובות בנוגע לעתידו.  

הרעיון העומד מאחורי אחוזי הנכות, הוועדות הרפואיות ושאר הבדיקות הוא לעזור לאלה הסובלים מנכות אשר נגרמה להם בעבודה, כמובן שעזרה זו מתבטאת בקצבה חודשית הנקבעת על פי גובה האחוזים, כמו כן תזכו גם בכל מיני הקלות נוספות.

אין ספק שזה בהחלט עוזר לאנשים שנפגעו, אך מצד שני זה גם יוצר מצב בו המון אנשים מתחזים ומנסים לזכות באחוזי נכות במרמה. עקב זאת נוצר מצב שהוועדה וכל שאר הבירוקרטיה מאוד מקפידים ובודקים את המצב של הנפגע כמה שרק אפשר.

חשוב להבין עובד שנפגע בעבודה והוא אינו כשיר יותר לעבוד או שיכול לעבוד בצורה חלקית בשל מגבלותיו, חייב להגיש תביעת דמי פגיעה בתוך שנים עשר חודשים מרגע המקרה. אתר הביטוח לאומי מעניק כשרות לגולשים מחשבונים מיוחדים בהם תוכלו להיעזר ולחשב את קצבת הנכות מהעבודה או שתוכלו גם לבדוק האם מגיע לכם מענק עבודה.

קצבת הנכות עצמה משולמת אחת לחודש בתאריך קבוע והכסף נכנס ישירות לחשבון של הנכה, במקרה ויש איזה שינוי בסטטוס שלכם אתם חייבים להודיע במהרה לביטוח לאומי ולעדכן אותם בכל שינוי שעלול לפגוע לכם בקבלת הקצבה.

התהליך של קבלת אחוזי נכות כרוך בוועדה רפואית אשר בודקת את אי כושר עבודה של העובד שנפגע. הוועדה קובעת את אחוזי הנכות על פי דרגות וסדרה של אבחונים, לדוגמא נגר העובד עם מסור גדול בטעות היד שלו נקטעת הוא יקבל על פי התקנות שנקבעו בביטוח לאומי אחוזי נכות בגובה של שמונים אחוזים.

אלה שסובלים מכמה פגיעות יבדקו על כל פגיעה בנפרד, אך האחוזים הסופיים יקבעו בצורה משוקללת, לדוגמא עובד שסובל מבעיות גב שנגרמו לו בעבודה והרופא קבע לו עשרים אחוזי נכות, והבעיה השניה שהוא סובל ממנה היא ברגל והרופא קבע לו עשרה אחוזי נכות. 

במקרה זה החישוב יהיה לגבי בעיות הגב העשרים אחוז מחושבים מתוך מאה אחוז לזה מוסיפים שמונה אחוז לבעיה ברגל. ואילו לבעיות ברגל החישוב יהיה עשרה אחוזים מתוך שמונים אחוז.

כמובן שזהו חישוב אחד מתוך אינספור מקרים שונים ישנם מצבים מאוד מורכבים שמאוד קשה יהיה לקבוע אחוזי נכות בצורה ודאית ולכן התהליך יכול להיות לעיתים ארוך אך בדרך כלל אם יוחלט שאתם זכאים לאחוזי נכות של לפחות מעל לעשרים אחוז יש סיכוי טוב שתקבלו את הכסף באופן רטרואקטיבי.

קצבת אחוזי נכות נקבעת על פי דרגות של אי כושר להשתכר או אי כושר תפקודי, את הדרגה קובעים על פי אחוזים קבועים, שישים אחוז, שישים וחמש אחוז, שבעים וארבע אחוז, ומאה אחוזים. גובה הקצבה נקבע על פי דרגות אלה ועוד כמה גורמים שונים כמו למשל האם יש לעובד עוד הכנסות ועוד.

שאלות נפוצות בנוגע לקביעת אחוזי נכות של נפגעי עבודה

גם אם אתם מקבלים קצבת נכות מהמדינה עדיין אתם יכולים לצאת לעבוד, ועדיין להמשיך ולקבל את הקצבה שנקבעה לכם ישנם חוקים המתארים בדיוק מצב זה, כמובן שישנם מצבים יוצאים מן הכלל כך שבהחלט שווה לצאת לעבוד אך מצד שני חשוב גם לבדוק מהם הזכויות המגיעות לכם.

כמובן ישנם גופים אשר נועדו בדיוק בשביל המטרה הזאת, דבר ראשון ביטוח לאומי עצמו מציע עזרה בחינם בהגשה של תביעת הנכות. לאלה שנמצאים באשפוז בבית חולים יכולים לקבל עזרה מגוף שנקרא יד מכוונת שגם מעניקים הכוונה וייעוץ מול הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, כמו כן בענייני עבודה אתם יכולים לפנות לאגף לסיוע משפטי אשר יכול לייצג אתכם בבקשה לקצבת נכות.

החל מאחוז מסוים תהיו זכאים להקלות והטבות נוספות, ישנן המון הקלות להם זכאי מי שקיבל אחוזי נכות למשל, נקודות זיכוי ממס, פטור ממס הכנסה, פטור מתשלומי ביטוח לאומי וקופת חולים ועוד המון הקלות שנועדו לעזור לאלה המוגבלים להתנהל בצורה מכובדת יותר. במקרה ואתם זכאים לאחוזי נכות שווה לבדוק לעומק איזה הקלות מגיעים לכם.

בעת ההגעה של גיל הפרישה תופסק קצבת הנכות ומרגע זה תתחילו לקבל קצבת זקנה, גובה הקצבה נקבע על פי התשלום האחרון שהתקבל מקצבת הנכות, כך בעצם את מקבלים את אותו הסכום ואפשר לומר שרק ההגדרה של הקצבה השתנתה. בכל מקרה מומלץ לעקוב אחר הנושא ולבדוק שבאמת אתם ממשיכים לקבל את אותו סכום קצבה.

במקרה ואדם מקבל אחוזי נכות ומצבו מחמיר עקב הפגיעה יש לו את הזכות לתבוע קביעה חדשה של דרגת הנכות שנקבעה לו. מקבלי קצבת נכות חודש בחודשו שהכנסותיו וזה כולל גם את ההכנסות של בן או בת הזוג יכול להגיש בקשה להשלמת הכנסה.

כמובן במקרה ונמצא איזושהי הפרה של הנכה וללא תיעוד רפואי עלול ביטוח לאומי להשהות או אפילו לבטל לחלוטין את הקצבה.

לסיכום:

הנושא של אחוזי נכות לנפגעי עבודה הוא ללא ספק נושא רגיש מאוד, לעיתים ישנם מצבים של עובדים מסורים שעבדו במקום עבודתם תקופות ארוכות של עשרים ואפילו שלושים שנה, וברגע אחד הם נפגעים והופכים לאי כשירים לעבוד, ברור שזה מצב לא נעים.

תחשבו על אדם אשר עבד כל השנים האלה וכעת הוא מוגבל, ובטח לא מרגיש שהוא בשיאו בטח הוא גם סובל מכאבים רבים, מצד שני אותו אדם חייב לדאוג להמשיך ולהתפרנס ומבקרה זה הוא יכול להגיש תביעה לביטוח לאומי ולהתחיל לקבל קצבת נכות חודשית קבועה.

כמובן שזהו תהליך לא קצר ולא ממש קל הרבה מאוד אנשים שנפגעים בעבודה ומבקשים לקבל אחוזי נכות נעזרים בעורך דין. יש גם את האפשרות להיעזר בגופים השונים שמציעים את עזרתם ללא תמורה כמו למשל, הסיוע המשפטי, יד מכוונת, ואפילו ביטוח לאומי עצמו מציע נציג שיעזור לכם לעבור את התהליך בצורה יותר טובה.

גם במקרה וכבר נקבעו אחוזי נכות אך המצב של הנפגע החמיר תוכלו לבקש הגדלת אחוזי נכות עקב פגיעה בעבודה, כמובן שהמצב שלכם יבחן מחדש במקרה שהוועדה תמצא באמת החמרה במצבכם הם ישנו את הסטטוס הקיים ויגדילו לכם את אחוזי הנכות כך באופן טבעי קצבת הנכות החודשית שלכם תגדל.

גם במצב שנפגעתם בכמה מקומות יש חישוב שדואג שתקבלו את הקצבה שמתאימה למצב הנוכחי שלכם.

חשוב להבין שהמטרה של קבלת אחוזי נכות ואז קצבת נכות חודשית היא לעזור לאלה שנפגעו בעבודה והם אינם יכולים לעבוד בכלל או באופן חלקי והכנסותיהם נפגעו בצורה משמעותית, לכן חשוב לעבור את התהליך בצורה הכי טובה ויעילה שיש זה גם יקצר לכם זמנים וגם תוכלו לקבל את מה שמגיע לכם.

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן