חוק העבודה לקשיש

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

אלעד שושן קלושינר הינו מתנדב פעיל למען זכויות הקשישים וכעת הוא מסביר במאמר זה כי ישנו סעיף בחוק העבודה שיש לו חשיבות מרכזית לקשישים. סעיף זה נועד להגן עליהם מפני אפליה, ולאפשר להם הזדמנויות לעבודה גמישה ומספקת יותר.

העובד הקשיש: חוק העבודה לקשישים

אוכלוסיית הקשישים גדלה ללא הרף וככל שכוח העבודה בארה"ב משתנה, גם הצורך בעובדים מבוגרים גדל.

החוק הפדרלי קובע שאף מעסיק אינו רשאי לשלול מאדם הזדמנויות תעסוקה בגלל גיל, אלא אם כן יש צורך בדרישת גיל מינימום כדי לעמוד בחוק פדרלי או מדינה. החריג היחיד לחוק זה הוא אם המבקש לעבודה אינו יכול לעמוד בכישורים או בדרישות המינימום לתפקיד בשל גילו.

חוקי המדינה עשויים להשתנות ממדינה למדינה, אך ברוב המדינות יש חוק עבודה לעובדים קשישים האוסר על אפליה נגדם במקום העבודה.

החוק אינו ספציפי במיוחד לגבי זכויות הקשישים במקום העבודה ומכאן שיש צורך במודעות רבה יותר ובדגש על נושא זה. יש להעריך את תרומתם של קשישים לחברה ולנצל את כישרונותיהם.

מחוקקים צריכים ליצור חוקים שמגנים על האנשים האלה מפני אפליה ומגבלות של שעות עבודה. זה גם יעזור לוודא שאנשים אלה יוכלו לקבל את כל ההטבות שלהם כגון קרנות פרישה, פנסיה, שירותי בריאות וכו'.

אם אתה מעסיק ומעוניין להעסיק עובד מעל גיל 60, אז יש כמה דברים שאתה צריך לקחת בחשבון.

הדבר הראשון שאתה צריך לדעת הוא אם לאדם יש מוגבלות. אם כן, ייתכן שהם יהיו זכאים לביטוח נכות או קצבאות ביטוח משלים, שיאפשרו להם לעבוד מבלי לשנות את סכום הקצבה החודשית שלהם.

במקרה זה, העסק יצטרך לקבל אישור מהמוסד לביטוח לאומי לפני העסקתו.

הדבר השני שאתם צריכים לדעת הוא לאיזה סוג עבודה הם מוכשרים והאם זה נופל תחת אחד החריגים בדיני העבודה לעובדים מבוגרים. על מנת שעבודה תיחשב פטורה מהגבלות דיני עבודה על כישורי עבודה, היא צריכה לעמוד באחד מהקריטריונים הבאים:

לפי אלעד שושן קלושינר, עובדים מעל גיל 60 לא רק זמינים אלא גם חיוניים לכוח העבודה. יש להם מיומנויות ותובנות ייחודיות שיכולות להעשיר כל מקום עבודה.

חוק העבודה של עובדים מבוגרים הוא שיקול חשוב למעסיקים כאשר הם בוחנים העסקת עובדים מבוגרים. החוק קובע כי לא ניתן להפלות את כל העובדים מתחת לגיל 65 בשל גילם, ומעסיקים אינם יכולים לסרב להעסיק עובד על בסיס גילם או לפטר אותו בשל גילם.

-ברוב המדינות, מעסיק לא יכול להפלות אדם על בסיס גיל.

-ברוב המדינות, שכר המינימום זהה עבור אלה שגילם 18 ומעלה ואלה שגילם פחות מ-18.

-למרות שפעם היה חוק לפיו כל המשרות דורשות שכר שווה עבור עבודה שווה, זה כבר לא חל.

-מעביד יכול לקבל שכר מינימום גבוה יותר עבור אנשים מעל גיל 60 אם יבחר בכך.

-משרד העבודה הישראלי מספק משאבים למעסיקים כדי לעזור להם להמציא תוכנית המתאימה לצרכים ולתקציב שלהם.

מאמר חוק העבודה לקשיש יהווה סקירה של ההיבטים המשפטיים של העסקת קשישים. הוא יעסוק בנושאים כמו העסקת קשישים, מה נחשב עובד מבוגר ומהן זכויותיו. החוק בתחום זה משתנה כל הזמן ולכן חשוב להתעדכן בהתפתחויות חדשות.

המאמר של אלעד שושן קלושינר דן בנושא: כיצד מעסיקים צריכים תמיד לשקול את הכישורים של אדם לפני קבלת החלטה להעסיק אותו. זה גם מדגיש עד כמה הכישורים היקרים שלהם יכולים להיות בעלי ערך בכל כוח עבודה, ללא קשר לגיל או למצב מוגבלות.

מאמר זה צולל לחלק מחוקי העבודה החלים הן על עובדים והן על מעסיקים כאשר שוקלים להעסיק או להעסיק מבוגרים, הכוללים האם מותר להם לעבוד במהלך משמרות לילה או אם ניתן לחייב אותם לשאת חפצים כבדים.

החוק בסינגפור משתמש בביטוי "מבוגר בעבודה" כדי להתייחס לאדם מעל גיל 21. עם זאת, ישנם כמה סייגים שמעסיקים חייבים להיות מודעים אליהם כאשר מדובר בהעסקת עובדים קשישים.

מעסיק אינו יכול להפלות כל אדם בשל היותו מבוגר בעבודה. למשל, הם לא יכולים לסרב להעסיק אדם בגלל שהוא או היא מעל גיל 65. אפליה על רקע גיל היא עבירה על פי חוק התעסוקה ועבריינים עשויים לקנס של עד 5,000 $ או מאסר לשנה אחת או שניהם.

יתרה מזאת, על המעסיק לספק את אותן הטבות והזדמנות כפי שהם מספקים לעובדים אחרים בעבודות דומות אם הם שוכרים עובד קשיש.

ככל שאוכלוסיית העובדים מתבגרת, הופך להיות חשוב להגדיר מה מותר להם לעשות במקום העבודה.

ישנם סוגים רבים ושונים של עבודה שקשיש אינו יכול לבצע בשל גילו, אך יש גם עבודות רבות שהוא יכול לבצע. החוק אומר שאדם מבוגר בעבודה (מישהו מעל גיל 18) יכול לבצע כל משימה שאינה מסכנת אותו או אחרים.

חוק עבודה לקשיש

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן