בעלי המקצוע שכל מעסיק מוכרח לצוות לצידו? עורך דין דיני עבודה!

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

להיות בעל עסק זהו דבר אחד, אך להיות מעסיק זהו כבר היבט אחר, סטטוס מעמד שיש לקחת אותו בחשבון ולהבין את משמעותו.

עבור העובדים שלנו, היותנו המעסיקים הופך אותנו לגורמים הסמכותיים האמונים על הדבר החשוב ביותר עבורם: משכורתם לרבות הזכויות הסוציאליות המשתמעות מכך אל מול דיני העבודה במדינת ישראל.

על-כן, הרי שלצד כל הטרדות ואין ספור המחשבות המלוות את המעסיק כבעל עסק, הרי שעליו גם להבין שבהתאם למעמדו כמעסיק, הרי שהוא עלול למצוא את עצמו חשוף, לאי אלו טענות מצד העובדים, דבר שלעתים אף יכול להביא על עצמו היבט משפטי בלתי מבוטל.

לצד כל אלו, העסקתם של עובדים שכירים מביאה עמה גם סל של הוצאות בלתי מבוטלות, דבר העונה לשם הוצאות עובד-מעביד. על-כן, כל ההיבטים הללו מוכרחים להילקח בחשבון, ורבים ממליצים למעסיקים לצוות לצידם מספר אנשי מקצוע שיבטיחו כי אכן פעילותם עומדת בחוק וגם מעניקה להם יתרונות משמעותיים.

עורך דין המתמחה בדיני העבודה

ראשית כל, מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בדיני העבודה ואשר יבחן בקפידה את הסכם ההעסקה הנחתם בין הצדדים.

הסכם העסקה משמעו הסדרת היחסים שבין העובד למעסיק, וכך לא מן הנמנע שהוא גם כולל בתוכו חובות וזכויות מצד שני הצדדים.

מה באשר למעסיק המבקש להגן על סוד מסחרי מסוים? וכיצד משלבים זאת נכונה בתוך הסכם העסקה? האם ישנן הוצאות נוספות הכרוכות בכך? 

כל שכן עורך דין לדיני עבודה יכול לסייע ביום-יום בעת שהמעסיק נדרש לתרחישים שונים העוטים על עצמם אופי משפטי. כך למשל, ברצותנו לפטר עובד מסוים. האם הדבר נעשה בהתאם לאמור בחוק? האם ישנם אי אלו היבטים שיכולים להקשות על הליך הפיטורין דוגמת היריון או גיל. כל אלו בהחלט צריכים להילקח בחשבון, וייעוץ עם עורך דין לדיני עבודה יוכל להיות לעזר רב.

רואה חשבון

רואי חשבון יכולים בהחלט לסייע לנו רבות הן כעצמאיים בישראל והן כמעסיקים.

היבטים אותם יכול רואה החשבון לבחון בקפידה יתרה הם למשל הוצאות עובד מעביד אשר יש להתחשב בהיבטי מס כאלו ואחרים, ואולי אף לפעול בהתאם לחוק ולסייע למעסיק להפחית את תשלומי המס להם הוא נדרש.

מתנות לעובדים אף הן יכולות למשל להיות מוכרות במס, וכך הקשר הרציף שמקיים המעסיק אל מול עובדיו, יכול בהחלט גם להתאפיין באי אלו היבטים הנוגעים לענף החשבונאות.

לסיכום

פתיחת עסק עצמאי בישראל היא דבר אחד ובהחלט צעד מרגש המצריך שיהיו לצידנו אנשי מקצוע הבקיאים בכל החוקים והתקנות. אולם בעת שאנו מבקשים להפוך את עצמנו ממעמד של פרילנסרים העובדים עבור עצמם למעסיקים אשר להם עובדים המקושרים יחד עמם בחוזה התקשרות, עלינו לבחון בקפידה היבטים רבים ושונים שאת חלקם אין אנו יודעים או מכירים.

הדבר יש לומר, נכון גם עבור פרילנסרים העובדים באופן רציף אל מול קבלני משנה המספקים להם את עבודתם במיקור חוץ. האם מתקיימים יחסי עובד ומעסיק? במידה וכן הרי שהדבר יכול לחשוף אתכם לצעדים משפטיים שיכריחו אתכם להכיר בקבלני המשנה כעובדים שכירים לכל דבר ועניין לרבות זכויותיהם הסוציאליות.

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן