זכויות עובדים בתחום הנדל"ן

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

רונן מרדכי גרין הינו יזם נדל"ן, בעליה של חברת ברקליס, ובמאמר זה מספק מגוון טיפים והמלצות חשובות בנוגע לזכויות העובדים בעוד שתעשיית הנדל"ן צומחת, כך גם זכויות העובדים.
כל יזם צריך להיות מודע לזכויותיהם במקום העבודה ומה עליהם לעשות אם לא מקבלים להם זכויות אלה.

ענף הנדל"ן הוא אחד הענפים התובעניים בעולם כיום. מספר העובדים ממשיך לגדול בעוד זכויותיהם פוחתות. ישנן מספר זכויות שיש לעובד וחשוב לו לדעת מהן אלו ומה עליהם לעשות אם לא מסופקים להן.

זכויות עובדים בחברת נדל"ן:

– המעסיק לא יכול למנוע מהעובד לקחת הפסקות

– המעסיק אינו יכול למנוע מהעובד לדבר עם עובדים אחרים על משכורתם

– לעובדים יש זכות להפסקת צהריים ללא הפרעה

– לא ניתן לכפות על עובדים לעבוד שעות נוספות ללא תשלום (למעט חירום)

זכויות עובדים במשרד נדל"ן:

– המעסיק יכול לעקוב אחר זמן העבודה של העובדים בטלפון שלהם, אך לא צריך לפקח על מה שיש בטלפון מחוץ לשעות העבודה.

עובדים בחברת נדל"ן או סוכנות צריכים להיות מודעים לזכויות שיש להם ולזכויות שאין להם. זה יבטיח שמערכת היחסים שלהם עם המעסיק שלהם תהיה בריאה ומאושרת.

העובדים צריכים להיות מודעים לזכויות שיש להם ולזכויות שאין להם כדי לוודא שהם מקבלים יחס הוגן בעבודה. חוק התעסוקה משתנה כל הזמן, ולכן חשוב לדעת מה זכויותיך לפני שאתה נכנס לעבודה או לראיון.

כל העובדים בחברת נדל"ן או סוכנות צריכים לדעת מה מצופה מהם בכל הנוגע לשעות עבודה, שכר/שכר והטבות. אם העובד אינו יודע על הדברים הללו אז המעסיק שלהם עשוי לנצל אותם, וזה לא טוב לאף אחד מעורב.

המלצתו של רונן מרדכי גרין דיברה על הזכויות והחובות של עובדים בחברת נדל"ן. הוא הגדיר עובד כאדם שנשכר לביצוע עבודה עבור אדם או חברה אחרת.

בניגוד לתעשיות אחרות, אנשים בעסקי הנדל"ן נדרשים לספק הרבה יותר מעבודתם. הם גם צריכים לספק את המומחיות והידע שלהם על התעשייה, מה שיכול להיות זמן רב ולפעמים מתיש.

חשוב שהמעסיקים יבינו כי מוטלת עליהם האחריות לספק לעובדיהם תנאי עבודה נאותים, כגון שטחי משרדים מתאימים, ציוד, תוכניות הדרכה ותגמול הולם.

ע"פ רונן מרדכי גרין, עובדי קבלן הם בדרך כלל אלה שעובדים הכי קשה כדי להבטיח כי פרויקט פיתוח או בנייה יסתיים. לרוב אין להם מושג על זכויותיהם כעובדים ואינם יכולים לנהל משא ומתן על שכר טוב יותר או תנאי עבודה.

חברת נדלן יכולה להועיל לעובדים אלה, מכיוון שהם יכולים לספק שקיפות מבחינת התשלום להם וכמה מס הם צריכים לשלם.

חברות בנייה וסוכנויות נדל"ן רבות שוכרות עובדי קבלן שאינם נהנים מאותן זכויות וחובות כמו עובד בחברה. זהו נוהג נפוץ בקרב קבלנים בתעשיות רבות, אך חשוב לדעת את זכויותיך וכיצד החברה שלך מתייחסת אליך.

קבלנים הם לרוב קבלנים עצמאיים העובדים בחברה ללא כל זכויות או חובות שיש לעובד. עובדים אלה אינם מקבלים אותן הטבות כמו עובדים, לרבות ביטוח בריאות וזמן חופשה בתשלום. הם גם לא צריכים לשלם להם שעות נוספות ואינם זכאים לפיצויים בגין סיום שלא כדין, אפליה, הטרדה או הפרות אחרות במקום העבודה.

חלק מהחברות ישתמשו בעובדי חוזה כאשר יש להם הרבה עבודה לעשות בתוך זמן קצר. לאחר מכן הם יכולים להפסיק לעבוד עם עובדים אלה כאשר הם אינם זקוקים להם יותר – רק משום שהם אינם עובדים "קבועים". זה נתפס כדרך לחסוך בעלויות מכיוון שהם לא צריכים לשלם עבור משכורות, הטבות וכו '.

לעומת זאת, רונן מרדכי גרין מציין כי חלק מהחברות יעסיקו רק עובדי קבלן כך שיוכלו להימנע מאחריות לכל פיצוי או אחריות מעביד-עובד

רונן מרדכי גרין מספק כמה טיפים כיצד להתמודד עם סוגיות משפטיות.

1. זכויות עובדים חברת בנייה נדרשת לספק לכל עובדיה הטבות מסוימות, כגון:

– ביטוח בריאות – ביטוח פיצויים לעובדים – ביטוח אבטלה

– זמן חופשה, ימי מחלה וחגים חופשיים.

2. התחייבויות העובדים העובדים מחויבים גם לעקוב אחר דרישות מסוימות שהציבו המעביד, לרבות:

– דייקנות באתר העבודה – הקפדה על נהלי בטיחות במקום העבודה – מתן הודעה סבירה לפני הפסקת עבודתם.

הביקוש הרב לדירות הביאה לגידול ניכר במספר החברות וכיוצא בכך גם במס’ העובדים. לצערנו, יש חברות מסוימות שלא תמיד נותנים להם זכויות ורווחה, אותם צריך לתת להם על פי חוק.

בחברת נדל"ן, עובדים עשויים להיות זכאים לזכויות הכוללות:

– שכר המינימום הקבוע בחוק

– חוזה עבודה בכתב עם המעסיק, המפרט את תנאי העבודה הבסיסיים

– תשלום רגיל

– זכאות לחופשה שנתית – הגנה מפני פיטורים לא הוגנים

במשרד נדל"ן, עובדים עשויים להיות זכאים לזכויות הכוללות:

– שכר מינימום לשעה לשבוע לפי הגבוה מבין העובדים בגילאי 18 ומעלה, ועובד מתחת לגיל 18 לפחות 85% משיעור המבוגר

– 11 שעות מנוחה רצופות ביום

חברות בנייה ושיפוצים חייבות לעובדיהן זכויות מסוימות.

החוק מחייב חברות להציע לעובדיהן תנאי עבודה יציבים ומספקים. זה כולל שכר הגון, תנאי עבודה טובים והגנה סוציאלית. לדוגמה, המעסיק חייב לספק לעובדיו חופשה בתשלום, ימי מחלה בתשלום וחופשה שנתית בתשלום. המעסיקים אחראים גם לספק את ציוד הבטיחות הדרוש לעובדיהם לעבוד איתם.

מעסיקים בעסקי הבנייה חייבים להיות מודעים גם לאופן שבו עליהם לנהוג בכל הנוגע להעסקת עובדים זרים כדי לא להפר חוקים הנוגעים לעניינים כאלה.

מטרתו העיקרית של המאמר של רונן מרדכי גרין היא לבחון את השאלה האם זכויות העובדים מוגנות מספיק בתחום הבנייה והשיפוץ. הוא ינתח הוראות חוק, תקנה וחוזה החלות על תחום זה, העלולות להגביל או להגביל את זכויות העבודה.

הנקודה הראשונה שיש להבהיר היא למה אנו מתכוונים ב"עובד ". למונח "עובד" יש משמעות רחבה בדיני עבודה. הוא כולל עובדים שנשכרים לתקופה קצובה על בסיס שעתי, יומי, שבועי או חודשי. אנשים המועסקים על ידי קבלני משנה זכאים גם כעובדים לפי הגדרה זו.

יש לתת עדיפות לזכויות העובדים בכל הנוגע לחוזי עבודה מול משרדי נדל"ן ויזמים. לעובדים יש לספק את כל המידע הקשור להיבטים שונים של עבודתם.

חשוב שהעובדים יקבלו את כל המידע הדרוש להם לגבי תנאי העסקתם. כך הם יכולים לקבל החלטה מושכלת לפני חתימה על חוזה.

בכל הנוגע לזכויות העובדים בחברת נדל"ן, העיקריות שבהן הן הזכות שיתייחסו אליה בכבוד ובכבוד, שלא יופלו לרעה מטעמי מין, גזע, דת או נכות. לעובדים יש גם זכויות למועצה אם הם עומדים בפני הליך משמעתי או פיטורים.

לסוכנות נדל"ן יכולים להיות כללים שונים לעובדים בהתאם לגודל החברה. חברה קטנה עשויה להציע גמישות רבה יותר מבחינת שעות העבודה והזכאות לחופשה. חברה גדולה עשויה להציע הטבות כולל ביטוחי בריאות ודמי פנסיה.

סוכנות: עובדים בסוכנות עובדים על עמלה ושכרם מבוסס על הפרויקטים שהם לוקחים על עצמם. ייתכן שהחברה לא תהיה קפדנית כלפי עובדים כמו עובדת פרילנסרית מכיוון שאין לה חובת אמונים.

בתוך הבית: עובדים בחברה בדרך כלל מוגנים יותר מעובד סוכנות מכיוון שהם זכאים להגנה על חוקי העבודה ועל שכר המינימום הלאומי, בעוד שעובדי הסוכנות אינם כאלו.

נדל"ן הוא אחד הענפים הרווחיים ביותר. עם זאת, חלק מהעובדים אינם מקבלים את חלקם החוקי בעוגה.

חברות וסוכנויות נדל"ן משקיעות מאמצים רבים כדי להדק את זכויות העבודה שלהן לעובדים. הם הציבו כמה מדיניות משאבי אנוש שמטרתה להגן על עובדיהם מפני התעללות, קורבנות והטרדות מצד עמיתים ולקוחות.

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן