מה עושים אם נגרמים נזקי שמיעה במקום העבודה?

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

אחת הסיבות המרכזיות לפגיעה בשמיעה היא חשיפה ממושכת לרעשים חזקים באופן תדיר. הדבר קורה כאשר אנחנו עובדים בעבודה המצריכה מאיתנו להיות חשופים לרעשים חזקים כמו מסגריה או בתחום ההופעות החיות או המסיבות. חשיפה ממושכת כזו יכולה לגרום לירידה בשמיעה ואף לשימוש במכשירי שמיעה.

אם אתם חוששים שאתם סובלים מירידה או פגיעה בשמיעה כתוצאה מהעבודה שלכם יש לבצע בדיקת שמיעה (אותה ניתן לבצע בקופות החולים או במכוני השמיעה השונים, כמו אופקים רשת מכוני שמיעה, למשל).

מי מוכר כבעל פגיעה בשמיעה כתוצאה ממקום עבודתו?

על מנת שאדם יהיה מוכר כבעל פגיעה בשמיעה כתוצאה ממקום עבודתו על תוצאות בדיקתו יש להכיל שלושה פרמטרים:

  1. במהלך עבודתו האדם נחשף לרעשים ממושכים העולים על המותר בחוק
  2. כושר שמיעתו של האדם פחת בשיעור של 20 דציבלים לפחות בכל אחת משתי האוזניים
  3. תביעתו של האדם הוגשה לא יאוחר משנה מהיום בו גילה על הליקוי בשמיעתו

במידה ואתם חשים כי ישנה ירידה או פגיעה בשמיעתכם עקב מקום עבודתכם באפשרותכם להגיש תביעה לביטוח הלאומי ולקבל פיצויים כנגד הפגיעה וזאת בתנאי שנחשפתם כתוצאה ממקום עבודתכם לרעש מזיק ומוכח כי ישנו קשר סיבתי למקום עבודתכם. חשוב לציין כי כמובן חשוב ראשית לגשת לקופת החולים או לאחד ממכוני השמיעה ולבצע בדיקת שמיעה ורק לאחר מכן להגיש תביעה לביטוח הלאומי. יכול להיות כי לאחר הבדיקה יתברר כי אתם זקוקים לסיוע של מכשירי שמיעה על מנת להשיב לכם את כושר שמיעתכם.

כמה עולה מכשיר שמיעה?

עלותו של מכשיר השמיעה תלויה במידת הפגיעה שלכם; ככל שאיכות שמיעתכם ירודה באופן משמעותי כך המחיר של מכשיר השמיעה יעלה יותר. זכרו, מטרתו של מכשיר השמיעה היא להשיב לכם דבר בסיסי והוא את איכות שמיעתכם ואיכות חייכם כפי שהייתה בטרם הפגיעה ואין להקל בכך ראש. המחיר משתנה כמו כן בהתאם גם לגודלו של מכשיר השמיעה (ככל שמכשיר השמיעה קטן יותר ופחות נראה לעין כך הוא גם עולה יותר) ובהתאם לסוגו של מכשיר השמיעה. אתם תוכלו לדעת כמה לשלם על מכשיר השמיעה רק לאחר שתבצעו את הבדיקות המקיפות ולאחר שיותאם לכם מכשיר השמיעה על ידי המומחים במכון השמיעה. כל מכון שמיעה מחזיק מכשירי שמיעה שונים וניתן להיכנס לאתר של כל אחד ממכוני השמיעה על מנת להתרשם מן ההיצע של כל אחד מהם. ישנם מכוני שמיעה פרטיים או רשת מכוני שמיעה (כמו אופקים רשת מכוני שמיעה). חשוב לציין כי מכשיר השמיעה אותו תרכשו צריך להיות מותאם עבורכם על ידי מומחה לבעיות שמיעה על מנת שיתאים באופן מדויק לפגיעת השמיעה שלכם ועל מנת שיהיה נוח וישיב לכם את איכות שמיעתכם כפי שהייתה בטרם הפגיעה.

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן