קווי הגנה אפשריים באשמת עבירות מין

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

עבירות מין הן מסוגי העבירות הקשות ביותר איתם נאלצים לא רק אלו החשודים בביצוע המעשה, אלא גם הקורבנות.

מעבר לאותה סיטואציה שבה הקורבן היה בזמן המעשה, כאשר הוא מגיע להעיד בזמן חקירת המשטרה, או לתת עדות בבית המשפט הוא חוזר לאותם רגעים, מופעל עליו לחץ נפשי מאוד כבד ובבתי הדים רואים זאת ומעדיפים שלא להפעיל על הקורבנות לחץ נוסף.

קווי הגנה באשמת עבירות מין בילדים

קביעת ההצגה המניעתית של הילד להעלאת טענה ועבירה מינית: חיוני כי במהלך הערכת ההגנה תגלה סיבה לטענה כוזבת וכי כוונת הילד תוצג בפני קציני החוק או בפני שופטי בית הדין. כוונות לטענות מסוג זה יכולות להסביר את רצונו של הילד לחיות עם ההורה השני, לנסות להימנע ממשמעת או מהרצון של הילד לרצות את ההורה השני על ידי מילוי הוראותיו של ההורה השני לטעון. זאת כשאר מדובר על עבירות מין נגד ילדים בתוך המשפחה.

עבירות מין קשות אלו נגד ילדים לרוב קורות בתוך המשפחה או הסביבה הקרובה, מקומות בהם אותם ילדים נמצאים בקשר הדוק עם אותם אלו שמבצעים בהם את העבירות.

להלן קווי הגנה אפשריים שבהם יכול להשתמש עורך דין פלילי :

בסיס הידע במונחים מיניים

הצגת בסיס הידע של הילד במונחים מיניים, מצב וכן מעשים: הרבה אנשים יזכו את מצבו של הילד בעבירה מינית רק בגלל שהטענה כוללת מידע יסודי, שאינו מתאים לגיל. במקרה זה, עורך דין פלילי יראה כי הבסיס לידע הילד הגיע ממקור ולא מהתעללות לכאורה. כלומר, יכול עורך הדין לטעון שאמנם כלל היו הדברים מעולם, אלא רק מתוך ידיעה של הילד על מצבים מסוג זה ומשום כך הוא החליט שאכן בוצעו בו המעשים.
בטענה של הגנה זאת יש צורך גם להשתמש במידע שמגיע מהחקירה, החקירה מתבצעת בזמן שהחשוד נמצא בחדר חקירות לבד, מופעלות עליו טכניקות ושיטות של חוקרים איתם הוא יתקשה להתמודד ולכן יש לבצע ללא דיחוי הכנה מקצועית לחקירת משטרה.

משמורת אזרחית 

שימוש במשמורת אזרחית ובהליכים תלויים או הזנחות לצורך השגת מידע וכן להערכת מקרה המדינה.
כאן מדובר על קו הגנה שטוען כי המידע שהושג במהלך החקירה הוא מידע שנאסף באופן לא חוקי, כלומר לא קיים ממש ותוכן המידע שנאסף מכיל בתוכו סתירות שאלו מעידות על כך כמו בסעיף הקודם שבסיס הידע בכל הקשור לאותם מונחים מיניים הוא שגוי ונאסף ולא באמת חלק מהמקרה.

כללי הראיות 

הקפדה על כללי ראיות מיוחדים רבים: ישנן תקנות המסדירות את סוג הראיות המותר במשפט פלילי ובאילו תנאים ניתן לקבל הוכחה ספציפית.
מכיוון ובעבירות מין אלו מבוצעות לא נוכחות של אנשים נוספים, ללא תיעוד של ביצוע העבירות אלא רק מתוך מפגש אישי, ישנו עניין של מילה כנגד מילה. אין הוכחות ספציפיות ובמקרים כאלו התביעה נשענת אך ורק על מידע שנאסף מעדות שלא תמיד מהימנה. 

דמות האדם

עורך הדין יכול לאסוף עדויות אופי על האדם החשוד בביצוע המעשה, זאת בכדי לצייר באופן יותר אמין וטוב מול בית הדין. אמנם בתי הדין לא מייחסים חשיבות רבה לעדויות אופי אלו אך בהחלט כשהן קיימות זה יכול להיות צד שישפר את עמדתו של החשוד במעשה ואפילו לתת לבית הדין הבנה שמדובר באדם נורמטיבי ומי עומד מולם.

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן