עורך דין תאונות דרכים – כל מה שצריך לדעת

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

לצערנו הרב, תאונות דרכים מתרחשות מדי יום ועלינו לנקוט בזהירות המקסימלית שיש לנקוט, ובכ"ז, אף אחד מאיתנו אינו באמת חסין בפני תאונות דרכים. תאונות דרכים עשויות לגרום לנזקי גוף קשים, כמובן לצד של נזקים נפשיים והפסדים כלכליים הנובעים מן התאונה עצמה וההוצאות הכרוכות בה, וכן יכולים להיגרם גם כתוצאה של אובדן של כושר עבודה. הלוואי ולעולם לא תצטרכו, אך בכ"ז, לכל מקרה שלא יבוא, ריכזנו עבורכם במאמר זה כל מה שצריך לדעת על עורך דין תאונות דרכים.

עורך דין תאונות דרכים – את מי תובעים?

במידה ומדובר בתאונת דרכים המערבת בתוכה רכבים, החוק מטיל את האחריות המוחלטת על חברת הביטוח של הרכב המנועי, וכל רכב שנע על הכביש מחויב בעריכה של ביטוח חובה. מטרתו של ביטוח זה הוא להבטיח שמי שנהג ברכב יוכל לתבוע את חברת הביטוח והיא תפצה אותו בגין נזקיו. במילים אחרות, מי שנפגע בתאונת דרכים נדרש לתבוע את חברת הביטוח של הרכב בו הוא השתמש באותה העת, וכאשר מדובר בהולך רגל שנפגע מרכב, התביעה תהיה כנגד חברת הביטוח של הרכב הפוגע. חשוב מאוד לציין כי החוק קובע כלל ייחוס עילה, ז"א, אדם שנפגע באירוע המוגדר כחוק כתאונת דרכים, לא יוכל לתבוע צדדי ג' נוספים, אלא את החברה המבטחת של הרכב הרלוונטי בלבד.

עורך דין תאונות דרכים – את מי תובעים כאשר אין חברת ביטוח?

על אף שזה אסור בחוק, עדיין יכולים להיות מקרים בהם רכב מסוים הוא ללא ביטוח חובה, או שביטוח החובה שלא אינו בתוקף, או במקרים בהם אי אפשר לאתר את חברת הביטוח של הרכב הפוגע (במקרים של תאונות פגע וברח, למשל) ובמקרים אלו נוצר מצב ייחודי בו "אין את מי לתבוע". על מנת להימנע ממצבים שכאלו הוקמה הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים הנקראת "קרנית". קרנית היא מעין חברת ביטוח המשמשת בכל המקרים בהם אין חברת ביטוח בנמצא. ז"א, אדם שאינו יכול לתבוע חברת ביטוח מכיוון שאין אחת כזו בנמצא יכול להגיש תביעה באמצעות עורך דין תאונות דרכים לקרנית וזו תפצה אותו בגין נזקי הגוף.

כיצד בוחרים עורך דין תאונות דרכים?

  1. היוועצו בחברים, משפחה ומכרים – לצערנו הרב, מישהו אחד לפחות מן הסביבה הקרובה או הרחוקה שלכם יכול היה להיות קורבן לתאונת דרכים ובוודאי מכיר את התהליך מקרוב. אל תפחדו לשאול חברים, מכרים, עמיתים לעבודה או משפחה האם הם מכירים עורך דין תאונות דרכים מומלץ והתרשמו מחוויותיהם בתהליך. האם הם היו מרוצים מעבודתו? האם הם מיצו את זכויותיהם אל מול הגורמים הרלוונטים? אין חכם כבעל ניסיון.
  2. קריאת ביקורות בגוגל – אל תהססו לכתוב בגוגל "עורך דין תאונות דרכים" ולראות את התוצאות המוצגות בפניכם. פלטפורמת הביקורות בגוגל הולכת וצוברת תאוצה וניתן ללמוד רבות מן הביקורות הנכתבות שם. 

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן