תביעה קטנה – על מה תובעים?

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

בחיים המודרניים כמעט כל אדם מוצא עצמו לפחות פעם או פעמיים בחיים מול השאלה האם לתבוע. האם לתבוע אדם אחר, חברה אחרת, או אפילו את המדינה, שכן יש לא מעט אי-צדק שאנו פוגשים בחיי היום-יום. תביעה משפטית, בין אם תביעה קטנה או לא, היא הליך שיכול להיות מורכב, ובמאמר קצר זה ניגע קודם כל בשאלה מהם בכלל הדברים שבגינם אנשים תובעים.

נכון, רשימת הסיבות והמקרים הראויים להגיע לדיון בבית המשפט היא ארוכה ומסועפת, ואי אפשר לדון בכולן. ובכל זאת, הרשימה שנציע כאן יכולה במרבית המקרים לתת מענה לשאלה האם יכול להיות שאתם צריכים להגיש תביעה.

הסיבות להגשת תביעה משפטית כתביעה קטנה:

הדבר הראשון שחשוב לזכור, והוא הבסיס לעניין התביעה, הוא כמובן כי התביעה הקטנה הינה תביעה המוגבלת בסכום הנדרש בה. סכום זה מתעדכן מעת לעת, ולכן לפני שאתם ניגשים לעניין עצמו, בדקו האם הסכום אותו אתם מבקשים מוגדר בחוק כסכום העדכני, או שהוא חורג מהסכום העדכני. אם הסכום שחשבתם לתבוע כפיצוי עולה על הסכום המוגדר בחוק כסכום המקסימלי לתביעות קטנות, הרי שאתם כבר באזור אחר לגמרי של המשפט – תביעה רגילה.

הנה הנושאים העיקריים שבתי המשפט לתביעות קטנות דנים בהם – 

  • סכסוכים בין בעלי בית לדיירים – אי הסכמה לגבי משפט בחוזה שניתן לפרש לכמה דרכים, "שבירת חוזה" לפני הזמן, אי-החזרת ערבון ועוד.
  • טיסות שבוטלו או איחרו – כמו גם חופשות שהוזמנו וקרו בהן תקלות, כמו אי-התאמה בין החדר שהובטח לחדר שניתן בפועל, או אי עמידה בהבטחת החברה לשירותי החופשה שהובטחו, וכיו"ב.
  • בעלי מקצוע ונותני שירותים – לעיתים קורה אירוע בו נותן השירות או בעל המקצוע, בין אם זה סוכן הביטוח שלכם שמכר לכם ביטוח שלא מתאים לכם, או בין אם זה השרברב שעשה נזק במקום לתקן, לפעמים צריך לתבוע כדי לקבל פיצוי הולם.
  • מוצרים פגומים – יותר ויותר צרכנים מוצאים את עצמם מול הבעיה הזו, כאשר יצרנים מנסים לחסוך בהוצאות הייצור, מה שפוגע באיכות המוצר, אשר מגיע לעיתים לבית הלקוח כשהוא פגום, והמוכר מסרב לקחת אחריות על המוצר.

איך להגיש התביעה הקטנה?

תביעה קטנה מגישים או באופן עצמאי, או דרך חברה מקצועית. ההליך של הגשת תביעה אינו מסובך מאוד, אך החייב להיעשות בצורה מדויקת. כל טעות שלכם יכולה לעלות לכם במשפט, ולכן חשוב מאוד לוודא כי עשיתם את הכול בצורה מושלמת.

האתגר העיקרי (אך לא היחידי) שאנשים פוגשים בדרכם להגשת התביעה הוא הנוסח. החשיבות של נוסח התביעה גבוהה במיוחד, שכן בסופו של דבר הוא מהווה ההסבר אותו יפגוש השופט כאשר הוא יקרא את התיק. ככל שהנוסח מדויק יותר, כך הסיכוי שלכם להיות על הצד הנכון של השופט, ולהקשות על הצד השני להתגונן.

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן