האם נזק נפשי או התאבדות נחשבים תאונת עבודה?

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים👇

כדי לעשות סדר בבלגן ולדעת אם נזק נפשי או התאבדות נחשבים תאונות עבודה, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה

אם אתם או קרובים אליכם סובלים ממצוקה נפשית קשה או נטיות אובדניות על רקע סיבות במקום העבודה או בעבודה עצמה, 

ייתכן שהפגיעה שחוויתם במקום העבודה היא תאונת עבודה ותהיו זכאים לקבל פיצויים מביטוח לאומי וחברות הביטוח השונות ואפילו הכרה באחוזי נכות בעבודה אשר יזכו אתכם בתשלומים וזכויות רפואיות שונות. 

כדי לעשות סדר בבלגן ולדעת אם נזק נפשי או התאבדות נחשבים תאונות עבודה, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה.

מהן פגיעות עבודה וכיצד הן מוגדרות?

פגיעות עבוה הן פגיעות אשר נגמרות במהלך העבודה במקום העבודה וגורמות לנזק נפשי או התאבדות. פגיעות אלה מוגדרות בהתאם לחוקי הביטוח הלאומי כפגיעות עבודה אשר מהווים בעיה בריאותית שעשויה להתפתח עקב העבודה של העובד או בשל מנה ולגרום לו נזק נפשי רב.

אילו סוגי פגיעות מוכרת על ידי ביטוח לאומי כפגיעות עבודה?

ישנם סוגי פגיעות שונות אשר נחשבים לתאונת עבודה בהתאם לביטוח הלאומי. סוגי פגיעות אלה כוללים:

תאונות עבודה – פגיעות במהלך העבודה או במקום העובדה, הם יכולים להיות חד פעמית או באופן כרוני ולעיתים אף בלתי צפויים בין שזה בדרך לעבודה או חזרה ממנה.

מחלות מקצוע – פגיעות אלה מופיעות במהלך העבודה עקב תנאי העסקה של העובד.

 פגיעות מיקרו טראומה – פגיעות אלה קורות כאשר ישנה בעיה בריאותית אצל העובד אשר נוצרה בעקבות פגיעות קטנות שהעובד ספג לאורך התקופה. כל אחד מהפגיעות הללו גורמת לנזק אצל העובד אך עם הזמן הנזק המזערי הזה הופך לנזק ממשי לעובד מה שגורם להכיר בו כתאונת עבודה.

באילו מצבים נזק נפשי או התאבדות נחשבים כתאונת עבודה?

כדי שנזק נפשי או התאבדות יחשבו כתאונת עבודה, על הנפגע או בני משפחתו להוכיח שהמצוקה הנפשית של הנפגע נגמרה עקב אירועים חריגים ויוצאי דופן אשר קרו במהלך העבודה. 

עליו להביא מסמכים רפואיים אשר מעידים על אופן הפגיעה שחווה במהלך עבדותו, להוכיח את המצוקה הרגשית שאליה נקלע במהלך העבודה ושהלכה והתפתחה עם הזמן ועוד מסמכים שונים.

מה יש לעשות כדי שביטוח לאומי יכיר בנזק נפשי בשל עבודה?

כדי שביטוח לאומי יכיר בנזק נפשי כתאונת עבודה או ניסיון התאבדות יש לבצע את הפעולות הבאות: ראשית, יש לתעד את הנסיבות השונות שקדמו לאירוע עצמו ולהתמוטטות הנפשית במהלך העבודה. 

שנית, יש לשמור מסמכים רפואיים המאמתים את התרחשות האירוע במהלך העבודה עד כדי קריסה נפשית. שלישית, יש לאסוף שמות של עדים במקום העבודה אשר היו עדים להתמוטטות במהלך העבודה. 

רביעית, יש לקבל חוות דע רפואית מטעם מומחה בתחום בריאות הנפש שמעיד על הסבל הנפשי ואובדן עקב האירועים השונים בעבודה אשר תרמו להתמוטטות. 

חמישית, יש לרכז את העדויות בכתב של הקולגות לעבודה אשר יעידו על המתחים שנלוו לסביבת העבודה או אופי העבודה שביצע הנפגע. 

שישית, יש להתייעץ משפטית עם עו"ד לעייני עבודה ולהציג לו את כל המסמכים שנאספו בהתאם לנזק הנפשי שנפגע סובל ממנו.

כיצד אפשר להוכיח קשר בין נזק נפשי או התאבדות ובין תנאי העבודה שגרמו לכך?

כדי להוכיח קשר בין נזק נפשי או התאבדות לבין תנאי העבודה שתרמו לכך, יש להוכיח שהאירוע היה בזמן ומקום מסוים וכן אופי האירוע תרם רבות לכך ולמצוקה ניכרת אצל העובד עד כדי מצב שבו הוא רוצה להתאבד. 

השפעת האירוע על אותו אדם ונסיבות האירוע שהובילו לאירוע חריג זה נבחנות בעת הוכחת הקשר בין נזק נפשי והתאבדות לבין תנאי העבודה שגרמו לכך. 

כל הראיות שנאספו ובהתאם חוק הוא חשוב ביותר בעת ההכרה בנזק נפשי וכן ההוכחות שיש לכם לספק בבית המשפט, לכן חשוב לרכז את כולם ולהיעזר בעו"ד לענייני עבדוה שילווה אתכם ויעזור לכם לקבל את מלוא ההכרה בתאונת עבודה וכן את הזכויות והקצבה שמגיעה לכם כתוצאה מכך.

עד כמה חשיבות חוות דעת רפואית מבססת את הנזק הנפשי בעקבות העבודה?

שבית משפט רוצה לבחון את הקשר בין הנזק הנפשי בעבודה שנגרם בשל אירועים חריגים שאירעו בעבודה, הוא מתבסס על חוות דעת רפואיות וכן על התשתית הראייתית שהוצגה בפניו. 

כך שהמשפחה והחברים אינם מספיקים כדי לבחון את הקשר בין שני הדברים אלא, יש צורך בחוות דעת רפואית אשר מבוססת על הקשר בין תנאי העבודה לבין הנזק הנפשי שנגרם כתוצאה מכך עם הזמן. 

לכן חשוב לאסוף כמה שיותר מסמכים רפואיים כדי שאפשר יהיה להציג אותם בבית המשפט ולהוכיח את הקשר בין תנאי העבודה לבין הנזק הנפשי שנגרם לעובד כתוצאה מכך.

שאלות ותשובות בנוגע להאם נזק נפשי או התאבדות נחשבים תאונת עבודה

נזק נפשי והתאבדות מוכרים כמו שאר המקרים האחרים כתאונת עבודה במיוחד שהעבודה או מקום העבודה היה גורם משמעותי לכך.

כל עובד אשר עבר נזק נפשתי או ניסיון התאבדות בשל תנאי העבודה או העבודה עצמה, יכול לתבוע בביטוח לאומי וכן את חברת הביטוח כתאונת עבודה ולקבל פיצויים בהתאם לעוצמת הנזק הנפשי.

רצוי ביותר להיעזר בשירותי עורך דין לעייני עבודה בעת בקשת תביעת תאונות עבודה. עו"ד לעייני עבודה הוא אדם אשר ממוחה בתחום עייני העבודה ויכול לייצג בצורה הטובה את העובד ואף לגרום לו לקבל פיצויים גבוהים יותר בהתאם לעוצמת הנזק הנפשי שהנפגע סובל ממנו.

ככל שהעובד נפגש בצורה משמעותית והנזק גדול יותר, כך הקצבה שהוא יקבל מביטוח לאומי תהיה גבוהה יותר לעומת נזק נפשי גדול פחו

לקבלת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן